Klik Sini Menjadi Ahli

NOTIS PENTING

KEPADA SEMUA AJK PKR CABANG K.KRAU TERMASUK AMK DAN WANITA DIKEHENDAKI HADIR MESYUARAT KHAS PADA 26 MEI 2011 JAM JAM 08.30 MLM DI PEJ PKR K.KRAU SEMPENA PROGRAM DS ANWAR DI FELDA JENDERAK. MOHON HEBAHKAN (SUMBER: HJ SUHAIMI SAID)

21 May, 2011

PADAN MUKA , UTUSAN RUGI RM6.893 JUTA SUKU TAHUN PERTAMA

Hina Utusan: Langkah mayat kami, kata PERKASA

Oleh:   Kapt (B) Yazid
 
Mengelikan hati kenyataan juak juak yang " melayu mudah lupa " ni , mereka lupa sejarah atau pura pura lupa..demi sikap pembohong dan munafik demi kerakusan kuasa !!!

Ingatkah kita bahawa orang melayu ,Mantan Menteri Pelajaran dalam kerajaan UMNO yang membunuh " tulisan jawi " ??! satu tika dulu, akibatnya anak melayu islam lemah membaca Al Quran dan yang malang sekali" UTUSAN MELAYU" bahan bacaan penting bagi orang orang melayu dikampong tradisi??!! TERKUBUR TANPA BATU NESAN !!

La ni sejarah berulang !! Etika kewartawanan UTUSAN MALAYSIA dicampakkan ke dalam longkang demi kerakusan kuasa dengan merosakkan MINDA orang melayu dengan disumbatkan dengan berita berita yang berat sebelah, mengapikan sifat perkauman yang sempit dan disogok dengan berita " lubang kecing bernanah " yang highlightkan selalu untuk menjatuh maruah pemimpin yang digeruni hinggakan kanak kanak sekolah turut membacanya dan meransangkan mereka tentang " lubang kencing "!!!inilah dia media yang merosakkan akhlak muda mudi..

Berita yang tepat dan telus akhbar UTUSAN ini yang tidak boleh dipertikaikan ialah keputusan judi " TOTO/4 digit/3digit" yang merupakan hasil mahsul negara!!!

Malangnya " mission " Utusan Meloya untuk meracuni minda rakyat kecundang.....54tahun dulu mungkin BOLEH....tapi dewasa ni anak anak muda melayu sudah terpelajar dan berpengetahuan IT...mereka banyak membaca dari berbagai bagai sumber yang sahih bukan dari sumber yang berat sebelah !!! akhirnya mereka merasa LOYE ! MUAK ! BENCI dan MEMULAU ! terhadap akhbar melayu konoooonnya !
Berita semalam, Kumpulan 60 penyokong kedua-dua kumpulan itu yang turut disertai Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) berhimpun selama satu jam sebelum bersurai pada pukul 3.10 petang. Mereka-mereka nilah penyokong, pembela maruah Melayu yang tidak bermaruah. Utusan Fitnah, Utusan Lucah, Utusan Pembohong Melayu.

Sesuai di sini sahaja tempat mu !!!!
 



 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
SHAH ALAM 18 MEI : Ketika akhbar lain mencatat keuntunganm Utusan Melayu (M) Bhd mengalami kerugian sebelum cukai RM6.893 juta bagi suku pertama berakhir 31 Mac, 2011, berbanding RM6.524 juta pada suku yang sama pada 2010.

Dalam maklumannya kepada Bursa Malaysia hari ini, Utusan mendakwa kerugian itu disebabkan peningkatan bahan mentah sebanyak 30 peratus.


Ia berkata perolehan bagaimanapun meningkat kepada RM85.828 juta berbanding RM74.830 juta sebelumnya.


Utusan berkata peningkatan saingan untuk penguasaan pasaran perbelanjaan pengiklanan dijangkakan berterusan tahun ini.


"Bagaimanapun unjuran pertumbuhan positif dalam keluaran dalam negara kasar dan perbelanjaan pengiklanan bagi 2011 akan menyediakan peluang untuk kumpulan itu meningkatkan perolehan pengiklanan," katanya

No comments:

Post a Comment